Minggu, 08 November 2015

Perlukan maklumat lanjut mengenai Kaedah Rawatan Asli? Rujuk kepada Panduan Mengikuti

Perlukan maklumat lanjut mengenai Kaedah Rawatan Asli? Rujuk kepada Panduan Mengikuti

Ayurveda adalah satu bentuk rawatan semula jadi yang jatuh di bawah kategori ubat alternatif. Rawatan Ayurveda berasal dari India dan telah sentiasa berkembang. Perkataan 'Ayus' melambangkan umur panjang sedangkan 'veda' bermaksud pengetahuan. Ia dikatakan berasal dalam Tempoh Vedic di India.

Perlu diingatkan bahawa selama ini, pengamal Ayurveda telah membangunkan beberapa persediaan perubatan dan kaedah pembedahan untuk beberapa penyakit.

Peranan penyembuhan holistik di Dunia Barat

Penyembuhan holistik seperti rawatan Ayurveda dan penyembuhan semula jadi telah dikelaskan di bawah perubatan pelengkap dan alternatif. Ia adalah untuk sebab ini bahawa perubatan alternatif dan herba Ayurveda adalah agak digunakan sebagai pelengkap daripada menggantikan.

Kaedah pemeriksaan 10 kali ganda seorang yang sabar

The 'Charaka Samithi' mencadangkan kaedah peperiksaan 10 kali ganda yang termasuk:

1) Keabnormalan dalam fungsi badan
2) Essence
3) Kestabilan
4) Kekuatan Psychic
5) ukuran badan
6) Umur

Ia adalah satu fakta yang diketahui bahawa kaedah rawatan yang diguna pakai oleh ayurveda menekankan penggunaan ubat-ubatan herba dan rawatan herba. Produk haiwan seperti susu, batu karang dan tulang juga boleh digunakan untuk penyakit anda. Tanya sebelum anda meneruskan rawatan ayurveda. Selain itu, rawatan ini juga termasuk penggunaan sulfur, arsenik dan emas. Ambil perhatian bahawa alkohol, narkotik dan Candu juga boleh digunakan sebagai sedatif. Ia adalah untuk sebab ini yang anda perlu menyiasat dengan teliti jika anda tidak selesa dengan mana-mana produk yang dinyatakan di atas.

Sejarah

Banyak laporan mencadangkan bahawa ayurveda mengambil lahir sekitar tahun 1500 SM di India. Ia adalah dalam tempoh ini bahawa prinsip-prinsip asas dan asas-asas tidak perlu lagi dianjurkan. Laporan juga menunjukkan bahawa ia berasal dari Atharveda. The Atharveda terdiri daripada kaedah rawatan untuk pelbagai penyakit dan penyakit.

Maklumat lanjut

Kesihatan holistik dan penyembuhan holistik adalah satu bidang dalam amalan perubatan yang mendokong semua aspek keperluan rakyat, sama ada psikologi, fizikal atau sosial. Bertentangan dengan Ayurveda, amalan ini diterima secara meluas di dunia ubat.

Terdapat pelbagai jenis yang berbeza ubat-ubatan dan rawatan yang disediakan untuk orang-orang yang preffer yang dekat dengan alam dan suka hidup secara semula jadi. Kelebihan terbesar penyakit ini adalah bahawa mereka tidak berbahaya dan dalam kebanyakan kes tidak mempunyai kesan sampingan. Mereka telah terbukti memberi pertolongan kepada pesakit di peringkat yang kritikal dan juga telah terbukti memberi manfaat dalam jangka masa panjang. Hakikat bahawa rawatan ini telah pada masa-masa menyebabkan pemulihan kekal pesakit adalah apa yang menjadikan mereka begitu popular di kalangan orang ramai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar