Minggu, 08 November 2015

Minyak cendana

Minyak cendana

Pelbagai manfaat kesihatan minyak pati gaharu adalah terutamanya kerana ciri-ciri yang luar biasa yang seperti disinfektan, emolien, anti radang, memori penggalak dan phlogistics anti dan lain-lain minyak pati Sandalwood terutamanya diekstrak melalui proses penyulingan wap daripada pokok-pokok yang telah mencapai umur lebih 40 tahun. Pokok-pokok penuaan 80 tahun atau lebih sesuai untuk pengekstrakan minyak dari pokok itu. Pokok-pokok yang lebih tua telah mendapat bukan sahaja kandungan minyak yang tinggi, tetapi juga aroma kaya.

Jika anda ingin yang terbaik minyak cendana kualiti, maka anda perlu mengambil berat tentang Sandal India, yang juga dikenali sebagai Santalum Album. Dua jenis yang juga sangat popular kerana minyak pati adalah Sandal Hawaii dan yang lain adalah Sandal Australia. The pembentuk mempunyai kualiti yang sangat baik dan mahal, sedangkan yang kedua adalah berkualiti yang tidak baik, namun ia mendapati penggunaan yang baik komersial. Daripada semua daripada mereka, sandal India bernilai paling kerana hal yg jarang sekali itu. Sandalwood minyak penting terutamanya terdiri daripada Santalenes, Santyl Acetate dan Beta Santalol dan lain-lain

Sejak sekian lama, cendana penting minyak telah diiktiraf bagi keutamaan dan maruah dalam banyak budaya dan agama di seluruh dunia. Di dalam beberapa agama ia dianggap sebagai yang sangat diperlukan dan suci dan digunakan dalam hampir semua upacara dan upacara keagamaan dan sosial. Daripada digunakan dalam perkahwinan dengan ulang tahun ke fungsi lain, ia mendapati penggunaan mana-mana.

Pelbagai barangan perusahaan termasuk losyen, krim, syampu, setanggi dan lain-lain menggunakan gaharu minyak pati. Ciri-ciri perubatan luar biasa minyak ini pasti akan menarik perhatian anda banyak.

Minyak pati gaharu sesuai untuk kegunaan luaran dan juga dalaman sebagai antiseptik. Kesan penyejukan bagus minyak ini juga akan mendapatkan anda menghilangkan keracunan, luka, radang dan lain-lain kerana ia telah mendapat sedatif dan hartanah santai, ia berfungsi dengan baik dengan kekejangan juga. Sandalwood juga digunakan sebagai pek kulit banyak kali. Jika anda sedang mencari beberapa cara untuk meningkatkan daya ingatan anda, maka minyak ini pasti akan membantu anda untuk melakukannya. Ia menyimpan menyeronokkan dan sejuk anda dan menyelamatkan kamu dari apa-apa jenis keresahan atau tekanan yang tidak wajar.

Sandalwood pada dasarnya berwarna kuning dan berat dan denda secara terperinci. Tidak seperti beberapa hutan aromatik lain, gaharu mengekalkan wangian untuk bertahun-tahun. Penuaian alih rambut panjang telah tidak syak lagi mengurangkan populasi pokok, tetapi beberapa usaha masih berlaku untuk menambah pokok-pokok berguna. Ia menyediakan anda dengan nota asas yang menarik. Wangiannya mungkin agak sama dengan beberapa aroma lain, tetapi ia telah mendapat beberapa kelebihan terang dengan beberapa analog semula jadi. Apabila minyak ini digunakan dalam kuantiti yang kecil dalam minyak wangi, ia membentuk satu yg digambarkan sangat baik bagi meningkatkan ruang kepala-kepalanya seperti wangian lain. Punca utama aroma yang kuat adalah aplikasi haba, yang menyebabkan beberapa perubahan kimia dalam juzuk.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar