Minggu, 08 November 2015

Bagaimana Menggabungkan Ubatan Cina Tradisional Dengan Perubatan Moden

Bagaimana Menggabungkan Ubatan Cina Tradisional Dengan Perubatan Moden

Lebih banyak anda belajar tentang Perubatan Tradisional Cina (TCM), lebih banyak anda akan mahu untuk mencuba beberapa strategi dan makanan tambahan yang berkaitan dengan amalan ini. Masalahnya ialah anda juga mungkin sedikit keliru tentang mengadun borang ini alternatif perubatan dengan rawatan perubatan moden yang anda sudah terima daripada doktor tempatan anda. Ini menjadi lebih mudah untuk memahami jika anda membebaskan diri anda untuk percaya dalam kedua-dua perubatan barat dan TCM.

Terlalu banyak orang ditutup berfikiran untuk TCM kerana mereka fikir ia adalah bertentangan dengan sains moden. Mereka fikir mereka perlu percaya kepada satu amalan perubatan atau yang lain, jadi secara semula jadi mereka berasa lebih selamat pergi dengan perubatan moden Barat yang seolah-olah disokong oleh penyelidikan saintifik. Mereka ketinggalan dunia menarik TCM semata-mata kerana mereka tidak pernah meneroka apa yang ia adalah semua tentang.

Jika anda sudah mula belajar tentang TCM, anda telah berjaya untuk melompat lebih halangan ini. Anda telah sekurang-kurangnya membuka minda anda cukup untuk mempertimbangkan bahawa bentuk-bentuk alternatif perubatan boleh mempunyai beberapa merit dalam dunia moden hari ini. Anda mendapati bahawa ramai orang lain telah menemui kejayaan dengan TCM dan menghiburkan idea menggunakan perubatan tradisional Cina dalam kehidupan peribadi anda.

Langkah pertama adalah untuk memulakan pemikiran TCM sebagai tambahan kepada penjagaan kesihatan yang mudah, anda sudah menerima, bukan silih ganti. Anda tidak perlu memilih antara perubatan Barat dan TCM. Kemungkinan tinggi bahawa anda tidak tinggal di China atau negara lain di mana TCM diamalkan berkuat kuasa sepenuhnya. Ini bermakna anda mungkin menghadapi kesukaran mendapatkan akses kepada profesional perubatan yang sah berpengalaman dengan semua aspek TCM. Oleh itu, anda tidak mempunyai sumber untuk mengikuti Perubatan Tradisional Cina sebagai bentuk utama anda rawatan perubatan.

Ini tidak bermakna anda tidak boleh percaya dalam TCM dan belajar sebanyak mungkin tentang bagaimana ia berfungsi. Anda hanya perlu untuk memikirkan ia sebagai tambahan kepada penjagaan kesihatan yang anda terima daripada doktor tempatan anda. Anda mengikuti cadangan yang ditawarkan oleh doktor anda, tetapi anda meningkatkan penjagaan perubatan anda dengan menggunakan makanan tambahan Tradisional Cina kerana mereka adalah disediakan untuk anda.

Ramai orang yang menggunakan makanan tambahan herba yang disyorkan oleh Perubatan Tradisional Cina untuk pelbagai penyakit dan penyakit. Terdapat juga beberapa makanan tambahan herba hebat yang disyorkan untuk kesihatan dipertingkatkan am dan juga mental kesejahteraan. Sama ada anda benar-benar sihat atau sangat sakit, terdapat makanan tambahan herba yang digalakkan oleh TCM yang boleh membantu anda mencari bantuan.

Sebaik sahaja anda mengambil TCM sebagai tambahan kepada rawatan perubatan anda dan jangan risau tentang memilih antara ia dan perubatan Barat, anda membuka pintu kepada kehidupan yang lebih sihat. Utama adalah untuk pergi ke dalam talian dan melihat apa-apa keadaan perubatan anda mungkin mengalami, mencari maklumat mengenai cara tradisional pembekal perubatan Cina akan mendekati bahawa keadaan perubatan. Kemudian, anda boleh mengenal pasti makanan tambahan yang boleh membantu anda dengan syarat-syarat dan campuran mereka ke dalam kaedah semasa anda rawatan.

Perubatan Tradisional Cina menjadi lebih dan lebih diterima di dunia Barat. Walaupun prinsip-prinsip asas telah dibangunkan lama sebelum penyelidikan dan teknologi moden, tidak dapat dinafikan bahawa ramai orang di seluruh dunia telah mendapat manfaat daripada makanan tambahan herba yang digalakkan oleh TCM. Ia kini dianggap sebagai perubatan alternatif dan makanan tambahan mudah didapati dalam talian.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar