Minggu, 08 November 2015

Apa Untuk Adakah Apabila Anda Pertama Mula Chiropractic Care

Apa Untuk Adakah Apabila Anda Pertama Mula Chiropractic Care

Soalan yang paling biasa yang saya dapat daripada pesakit apabila mereka mula-mula mula jagaan mereka adalah "Apa yang saya boleh lakukan sekarang untuk membantu saya menjadi lebih baik lebih cepat?" Jawapan kepada soalan ini mesti disesuaikan dengan setiap pesakit individu, masalah yang mereka hadapi, dan faktor-faktor yang merumitkan keadaan mereka atau kehidupan mereka mungkin mempunyai. Mujurlah, terdapat beberapa perkara yang mana-mana pesakit boleh lakukan untuk menjaga lebih baik dari diri mereka semasa mereka dalam keadaan penyembuhan.

Ais boleh menjadi rakan anda yang terbaik. Terutamanya selepas kecederaan yang lebih trauma, salah satu punca utama sakit keradangan. Keradangan adalah tindak balas kimia biasa yang berlaku pada tapak kecederaan untuk memulakan proses penyembuhan. Keradangan diiktiraf oleh beberapa faktor utama: haba di kawasan, kemerahan, sakit, bengkak dan kadang-kadang kehilangan fungsi. Cara terbaik untuk menenangkan keradangan ini ke bawah tanpa menggunakan ubat adalah dengan menggunakan ais. Sejuk ini akan mengurangkan haba, kemerahan, dan kesakitan oleh menyejuk kawasan itu.

Rehat boleh menjadi satu perkara yang baik dan perkara yang buruk. Tindak balas semula jadi seseorang untuk kecederaan adalah pertama untuk mengekalkan kecederaan daripada berlaku lagi biasanya dengan tidak menggunakan bahagian yang cedera semua bersama-sama. Sebagai contoh, apabila seorang atlet keseleo pergelangan kaki mereka, mereka biasanya cuba untuk mengelakkan menggunakan buku lali untuk tempoh masa untuk menjaga dari reinjuring buku lali. Selepas sakit awal berakhir, fungsi perlu diperkenalkan semula ke bahagian badan. Penyembuhan berlaku terbaik apabila sebahagian badan memberitahu bagaimana ia sepatutnya untuk sembuh. Jika atlet terus menetap di luar daripada buku lali selama beberapa minggu selepas kecederaan, bukan penyembuhan, otot di sekitar pergelangan kaki akan mula atrofi dan buku lali akan mendapat lemah.

Jangan sekali-kali berhujah dengan doktor anda ketika dia berkata kepada tidur lebih. Penyelidikan memberitahu kita bahawa badan menyembuhkan paling semasa kita tidur. Pada masa itu, badan tidak perlu menggunakan sumber tenaga untuk menggerakkan otot untuk duduk atau berdiri. Sebaliknya, badan mengalihkan sumber-sumber ke arah mogok nutrien dan membina sel-sel yang diperlukan untuk menyembuhkan badan. Apabila badan penyembuhan, 8 jam tidur adalah penting untuk memastikan badan itu mempunyai masa sebanyak mungkin untuk memulihkan diri sendiri. Tetapi ingat peraturan nombor 2, aktiviti yang diperlukan untuk memastikan badan itu tahu bagaimana untuk memulihkan diri sendiri.

Jangan buat asal kerja anda. Terutama di tulang belakang, postur memainkan peranan yang penting dalam biomekanik badan. Ramai rakyat Amerika menghabiskan hari-hari mereka menaip atau klik di depan komputer. Oleh kerana itu, ramai di antara kita mempunyai bahu yang telah dilancarkan ke hadapan dan leher yang membawa kepala terlalu jauh ke hadapan. Jika biomekanik badan tidak dibaiki, tulang belakang akan terus reinjure sendiri. Beri perhatian kepada bagaimana anda duduk, berdiri dan tidur semasa berada di luar pejabat kiropraktik memastikan bahawa kerja yang anda lakukan tidak sia-sia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar