Minggu, 08 November 2015

All About Bergamot Minyak!

All About Bergamot Minyak!

Minyak bergamot adalah pucat zamrud minyak hijau, sejuk ditekan, daripada kulit buah dari pohon Citrus Bergamia. Pokok bunga bunga berwarna-warni merah, merah jambu, ungu atau putih. Ia tumbuh buah wangi dipanggil Bergamot Orange. Buah ini adalah saiz oren, dengan warna hijau-kekuningan. Lebih daripada lapan puluh peratus daripada pokok Citrus Bergamia ditanam di selatan Itali. Ia ditanam di Perancis dan Ivory Coast, kebanyakannya, untuk pati minyak Serai.

Bergamot jus mempunyai rasa buah-buahan masam. Rasanya kurang masam dari lemon, tetapi lebih pahit daripada limau gedang. Ia aroma tersendiri digunakan dalam teh Earl Grey. Bergamot tidak ditanam untuk kegunaan sendiri, tetapi sebaliknya untuk pati minyak Serai. Seratus oren bergamot akan menghasilkan kira-kira tiga auns minyak. Minyak bergamot mempunyai konsistensi nipis.

FAEDAH: antiseptik, antibiotik, anti-tdk teratur, Astringen, hanyir, Therapeutic

KEGUNAAN: Flavoring, Fragrance, Aromaterapi, Penjagaan Kulit, ubat

Perisa

Intipati bergamot digunakan perisa dalam makanan: Earl Grey Tea, Lady GreyTea dan Marmalade. Ia digunakan sebagai memelihara dalam sirap manis.

MINYAK WANGI

Bergamot mempunyai manis, pedas, bunga, limau bau. Bergamot minyak pati terdapat dalam banyak colognes, untuk lelaki dan wanita. Ia adalah bahan utama dalam, kedudukan panjang, 4711 Eau-de-Cologne.

AROMATHERAPY

Ia digunakan untuk manfaat aromaterapi kerana ia dikenali untuk merawat keresahan dan kemurungan. Ia mempunyai, inspirasi, keyakinan membina kesan menaikkan semangat. Jangan menelan minyak ini tanpa pengawasan ahli terapi profesional. Jika anda sedang hamil, kejururawatan, mengambil sebarang ubat atau mempunyai sebarang keadaan perubatan, pastikan untuk berunding dengan doktor anda terlebih dahulu sebelum menggunakan aromaterapi. Bergamot minyak pati boleh digunakan sebagai Songkhla bilik untuk mewujudkan positif, mood meningkatkan, alam sekitar. Mencampurkannya dengan minyak lemon dan jus limau, yang digunakan dalam pembakar, boleh menghapuskan bau yang tidak baik.

PENJAGAAN KULIT

Minyak bergamot mempunyai penyejukan yang, alam semula jadi yang menyegarkan. Ia adalah ideal untuk menenangkan kulit radang seperti psoriasis, ekzema, seborrhea, jerawat, gigitan serangga atau lain-lain luka kulit kecil. Ia mempunyai ciri-ciri antiseptik untuk menghindari jangkitan dan pemulihan kelajuan. Jering dalam tab mandi panas dengan beberapa titik minyak bergamot boleh memberikan kelegaan ke bahu atau belakang, melegakan ketegangan otot, kebimbangan dan tekanan. Tambah beberapa titik minyak bergamot untuk memanaskan air panas yang menggelegak dan digunakan sebagai wap muka, untuk melegakan jerawat dan banyak lagi.

Bergamot minyak pati digunakan dalam produk penjagaan kulit komersial dan buatan sendiri. Menggunakannya untuk membuat sabun buatan sendiri, buatan sendiri losyen, krim atau kelengkapan lain. Ia menggabungkan dengan baik dengan: selasih, kapur, clary bijaksana, melati, buah pala, oren manis, kemenyan, geranium, Jintan saru, lavender, lemon, rosemary, gaharu, ungu, vetiver, jojoba dan yang yiang. Minyak bergamot boleh menambah sentuhan baik kepada sabun buatan sendiri atau losyen buatan sendiri apabila dicampur dengan aroma percuma. Hanya ingat, ia hanya mengambil masa penurunan atau dua dalam resipi sabun buatan sendiri atau resipi losyen buatan sendiri untuk faedah yang maksimum. Jangan sekali-kali menggunakan minyak bergamot atau mana-mana minyak pati, terus ke kulit. Tahu amaran menggunakan minyak pati.

Peringatan MINYAK ESSENTIAL

AWAS! Minyak pati mengandungi bahan-bahan bioaktif. Ini bermakna ia mengandungi bahan kimia semula jadi yang berinteraksi dengan sistem biologi. Mereka bahan kimia yang kuat dan harus digunakan dengan berhati-hati! Jangan sekali-kali menggunakan bahan minyak pati secara luaran atau dalaman. Jangan sekali-kali menggunakan mereka lurus. Mereka sentiasa perlu dicairkan dalam minyak pembawa, atau sabun, losyen, atau ejen buffering lain. Akhir sekali, tidak pernah menggunakan tanpa mengetahui apa sebatian bioaktif mereka dikenali untuk dilakukan.

AWAS! Kulit dirawat dengan minyak bergamot perlu disimpan daripada matahari, kerana photosensitivity mungkin. Bergamot mengandungi konstituen yang dipanggil bergaptene, yang meningkatkan sensitiviti kulit kepada cahaya matahari. Kebanyakan bergatene pemekaan yang telah disuling daripada bergamot penting minyak, tetapi beberapa kesan boleh kekal. Bergamot BF bermaksud "bergatene percuma". Bergamot minyak pati adalah selamat untuk digunakan tetapi menggunakan langkah berjaga-jaga yang mudah. Sebagai contoh, jika anda memohon losyen untuk kulit anda, dengan minyak bergamot, elakkan cahaya matahari yang berlebihan. Jika anda mengambil mandi dengan minyak bergamot, mengambil ia pada waktu malam dan bukannya waktu pagi untuk mengelakkan cahaya matahari siang hari untuk kulit.

KEGUNAAN UBATAN LAIN

Bergamot boleh dibuat menjadi teh dengan mendidihkan lima atau enam daun segar, (atau satu sudu teh daun kering), ke dalam lapan auns air mendidih. Teh ini boleh membantu sakit tekak, loya, batuk, selsema, cirit-birit dan kekejangan haid. Menambah sengkang madu kepadanya untuk pemanis. Jika anda ingin, anda hanya boleh menyedut wap untuk kesan perubatan yang sama.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar