Minggu, 08 November 2015

Chiropractic Dan Kanak-kanak

Chiropractic Dan Kanak-kanak

Salah satu pengalaman kegemaran saya dari sekolah kiropraktik saya adalah kali pertama yang pernah saya dapat menyesuaikan diri kanak-kanak. Ia adalah lebih istimewa kerana ia adalah anak saudara saya. Apabila kebanyakan pesakit saya mendengar bahawa saya menyesuaikan kanak-kanak, mereka biasanya bertanya bagaimana saya melakukannya. Saya memberitahu mereka bahawa kanak-kanak yang dibina dengan cara yang sama asas yang dewasa adalah, hanya lebih kecil. Kuasa kurang digunakan, tetapi penjajaran tulang belakang memainkan peranan penting dalam kesihatan kanak-kanak. Bukan sahaja kita memberikan anak itu biomekanik yang terbaik untuk mula berkembang menjadi dewasa, tetapi kami membantu dengan pelbagai penyakit lain di sepanjang jalan. Kami tidak sengaja merawat keadaan ini dalam kanak-kanak, tetapi kita melihat manfaat untuk memulihkan aliran saraf untuk badan.

Asma
Dalam kedua-dua orang dewasa dan kanak-kanak, pelarasan toraks boleh memainkan peranan yang penting untuk mengawal asma. Saraf yang mengawal majoriti fungsi paru-paru datang dari segmen toraks keenam. Apabila segmen toraks ini adalah tidak sejajar, tekanan diletakkan ke saraf tunjang yang melarang paru-paru daripada bekerja di potensi penuh mereka. Kanak-kanak sering cenderung untuk mengalami masalah postur apabila mereka mula duduk di meja sekolah untuk jangka masa yang lama. Sebagai bahu mereka roll ke hadapan dan belakang mereka mula merosot, tekanan yang lebih diletakkan pada segmen toraks menyantak pada saraf. Pelarasan ke belakang pertengahan boleh membenarkan kanak-kanak untuk duduk lurus dan bernafas lebih mudah.

Colic
Banyak penyelidikan telah dilakukan ke atas kesan-kesan pelarasan kiropraktik pada bayi dan pengurangan gejala kolik. Walaupun punca sebenar sakit perut masih belum ditentukan, mereka telah didokumenkan kesan pelarasan leher pada gejala kolik. Ramai ibu-ibu mendapat bimbang dengan idea pelarasan leher pada bayi kerana mereka gambar pelarasan yang dilakukan ke atas orang dewasa. Apabila menyesuaikan bayi yang baru lahir, amat sedikit teras yang benar-benar diperlukan untuk menyelaraskan semula tulang belakang. Biasanya doktor hanya terpakai tekanan ringan ke tulang untuk mendapatkan gerakan yang diperlukan. Gejala biasanya berkurangan hari yang sama dan kesan kekal boleh dilihat dalam 3-5 hari.

Penghadaman
Aduan yang sama dari ibu bapa adalah bahawa anak mereka sering memuntahkannya ke atas atau mengalami cirit-birit secara konsisten. Saya mula mencari di tulang belakang bapak menyebut bahawa kanak-kanak itu juga bertindak lebih cerewet daripada biasa. Tempat yang paling umum bahawa bayi akan mempunyai subluxations menyebabkan isu-isu pencernaan berada di dalam tulang belakang serviks atas dan tulang belakang lumbar. Pelarasan ini akan melegakan tekanan yang telah diletakkan pada saraf ini dan akan membolehkan sistem penghadaman untuk mengawal selia sendiri dengan betul. Bonus tambahan adalah bahawa kanak-kanak sebelum ini cerewet selalunya akan lebih dapat tidur sepanjang malam.

Kanak-kanak adalah pesakit kegemaran saya kerana mereka sering menyembuhkan dengan cepat. The subluxations dikeluarkan dan badan dibiarkan untuk pulih dengan sendirinya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar