Minggu, 08 November 2015

Apa nak buat? Selesema Musim Adakah Di Sini Lagi!

Apa nak buat? Selesema Musim Adakah Di Sini Lagi!

Anak-anak berada di dalam sekolah dan separuh daripada mereka seolah-olah kembali keluar dengan beberapa jenis sejuk atau selesema! Apakah perbezaan di antara sejuk dan selesema dan apa yang boleh anda lakukan untuk mengurangkan risiko sakit?

Sejuk A cenderung untuk menjadi lebih ringan daripada gejala selesema dan seolah-olah mempunyai lebih hidung berair atau tersumbat semasa selesema cenderung untuk menjadi lebih teruk dengan sakit badan, demam panas, keletihan melampau, dan batuk yang kering. Jika anda pergi ke CDC (Pusat Kawalan Penyakit) laman web, mereka menyenaraikan 7 perkara utama yang anda boleh lakukan untuk mengurangkan risiko anda mendapat selsema / flu (atau hanya mendapat sakit) musim ini:

1- Elakkan berhubung rapat dengan orang lain yang atau mungkin sakit.
2- Elakkan sentuhan langsung dengan mata, hidung dan / atau mulut.
3- Tutup mulut dan hidung apabila batuk atau bersin.
4- Basuh tangan anda dengan kerap.
5- Stay rumah jika anda sakit.
6- Amalkan cara hidup sihat.
Vaksinasi Tahunan 7-.

Adakah anda tahu bahawa selesema dan selesema perjalanan dengan titisan air yang dijangkiti masuk ke dalam sistem pernafasan dengan pernafasan dan sistem gastro-usus dengan makan? Ini bermakna jika seseorang yang telah dijangkiti, batuk atau bersin dan mereka sedikit titisan air kecil sampai kepada anda oleh anda bernafas dalam atau menyentuh permukaan yang tercemar, seperti telefon, diikuti oleh kawasan menyentuh muka yang dekat dengan mulut atau hidung , anda mempunyai risiko jangkitan yang lebih tinggi. Ini adalah mengapa ia adalah penutup penting mulut dan hidung apabila batuk atau bersin, dan kerap membasuh tangan anda. Anda akan mengurangkan risiko menyebarkan jangkitan kepada anda serta orang-orang di sekeliling anda. Saya sentiasa diajar untuk menutup mulut saya dengan tangan saya. Walau bagaimanapun, ini meletakkan jangkitan di tangan saya dan lebih cenderung untuk merebak ke orang lain dalam berjabat tangan atau permukaan lain apabila saya menggunakan telefon, menyentuh tombol pintu, atau menyentuh mana-mana permukaan lain. Oleh kerana saya telah belajar cara yang lebih kebersihan melalui batuk atau bersin ke kawasan siku saya, meninggalkan tangan saya "bersih".

Membasuh tangan dengan kerap akan melakukan perkara yang paling dalam perlindungan daripada dijangkiti dan juga menyebarkan kuman. Satu kemestian adalah menggunakan air suam dan sabun, menggosok / menyental selama 20 saat sebelum membilas dan mengeringkan dengan tuala kertas yang bersih yang kemudian dibuang. Dalam tandas awam, ia adalah terbaik untuk menggunakan tuala kertas yang anda telah kering tangan dengan membuka pintu apabila anda meninggalkan (anda tidak tahu apa yang orang terakhir yang masih tinggal di belakang!).

Tinggal di rumah apabila anda sakit melakukan dua perkara, yang pertama adalah mengurangkan risiko anda menyebarkan virus itu kepada orang lain di sekeliling, yang kedua ialah anda mempunyai peluang untuk berehat, memberi badan keupayaan untuk pulih dan cepat sembuh.

AMA dan CDC mencadangkan orang ramai untuk mendapatkan vaksin untuk melindungi diri mereka daripada selesema. Dalam amalan kesihatan saya ia bukan sesuatu yang luar biasa untuk mendengar pesakit jatuh sakit selepas menerima vaksin tradisional, terutamanya jika sistem imun anda tidak tegang. Jadi apa yang hendak dilakukan jika mereka tidak mahu risiko lebih tinggi untuk mendapat jawatan sakit vaksinasi atau mereka berada dalam kumpulan yang tidak digalakkan untuk menerima bayi vaccination-, warga tua, mereka yang mempunyai sistem imun yang ditindas, dan mereka yang alah kepada produk- telur? Satu kaedah alternatif yang meningkatkan sistem imun tanpa batang jarum telah penggunaan ubat homeopati dipanggil Influenzinum 9C.

Ia tidak melibatkan jarum dan mengajar sistem imun bagaimana untuk berurusan dengan virus selesema (apa yang pernah ketegangan anda boleh mendapatkan) perlahan-lahan dan menurut pemerhatian ia dilihat sangat berkesan dalam pencegahan serta pemulihan gejala jenis selesema. Terbaik dari semua tidak ada kesan sampingan (seperti mendapat tanda-tanda selesema hantar vaksin) dan bagi mereka yang alah, tiada produk telur! Ia telah menunjukkan akan mudah diterima di kalangan bayi dan warga tua dan setiap zaman di antara. Jika anda mempunyai soalan lanjut mengenai penjagaan kesihatan peribadi anda, hubungi pembekal penjagaan kesihatan semula jadi tempatan anda.

Rujukan: http://www.cdc.gov/flu/protect/habits.htm, http://www.cdc.gov/flu/about/qa/coldflu.htm

Tidak ada komentar:

Posting Komentar