Minggu, 08 November 2015

Akhir sekali, Berikut adalah The Right Diet tinggi trigliserida Untuk Anda

Akhir sekali, Berikut adalah The Right Diet tinggi trigliserida Untuk Anda

Trigliserida terdapat dalam badan kita dan mereka memainkan peranan yang sangat penting dalam metabolisme. Tetapi, apabila tahap menjadi terlalu tinggi dalam aliran darah, mereka boleh menjadi penyumbang kepada penyakit-penyakit tertentu, termasuk aterosklerosis. Nasib baik, pakar-pakar telah direka diet yang betul untuk menurunkan trigliserida dan ia dipanggil diet trigliserida yang tinggi.

Sebab utama mengapa tahap trigliserida kenaikan adalah disebabkan oleh pemakanan yang tidak sihat dan terlalu banyak makan makanan yang tinggi karbohidrat seperti gula. Sumber lain ialah minuman alkohol dan ini bersama-sama dengan gula harus dielakkan jika anda ingin menurunkan trigliserida anda. Tetapi, apa yang anda akan lakukan jika anda tidak tahu tentang gula dan anda tidak sedar akan memakannya dalam jumlah yang besar? Baca supaya anda akan mengetahui yang mana makanan yang anda perlu meninggalkan dalam diet anda seperti yang disyorkan oleh diet trigliserida yang tinggi.

Pekat gula-gula, madu, gula, jem, sirap pekat, gula-gula, jeli, kek, kuih, ais krim dan yogurt beku manis, jadi penggunaan mereka hendaklah dihapuskan atau dikurangkan jika anda ingin memastikan bahawa tahap trigliserida akan kekal pada biasa peringkat. Makanan lain yang anda perlu berhati-hati apabila anda mengikuti diet trigliserida yang tinggi termasuk daging merah dan tidak makan makanan yang digoreng sebanyak mungkin. Panggang atau memanggang ayam dan mengambil lebih banyak sayur-sayuran berdaun hijau gelap.

Sebahagian daripada diet trigliserida tinggi adalah untuk mengesyorkan makanan yang akan membantu dalam menurunkan trigliserida turun anda. Jus segar buah-buahan, kopi hitam, teh herba, kelab soda, koko, sup jelas, minuman ringan bercampur dengan pengganti gula dan air minuman disyorkan. Daging tanpa lemak dan ikan juga boleh dimakan tetapi penggunaan mereka harus terhad. Kerang boleh dimakan secara sederhana kerana ia mengandungi kolesterol yang tinggi.

Sayur-sayuran dan buah-buahan yang amat disyorkan dalam diet trigliserida yang tinggi dan yang telah diluluskan bagi pelan diet yang khusus ini termasuk kacang tali, skuasy, brokoli dan kembang kol. Sayur-sayuran yang mengandungi serat yang tinggi perlu dimasukkan kerana serat telah dikaitkan dengan pengurangan kolesterol. Pelan diet juga mencadangkan tiga hidangan buah-buahan segar setiap hari.

Apabila memasak, anda perlu menggunakan marjerin atau minyak sayur-sayuran lembut yang mengandungi lemak tak tepu yang tinggi. Pencuci mulut juga disebut dalam diet trigliserida yang tinggi tetapi anda perlu mengehadkan kepada dua yang disediakan dan ini termasuk telur Souffle putih, popcorn unbuttered dan puding disediakan dengan susu skim.

Jika anda perhatikan, semua makanan yang disyorkan dalam diet trigliserida yang tinggi adalah pilihan yang sihat. Jadi, anda boleh menjangkakan bahawa anda akan berjaya dalam menurunkan ke bawah tahap trigliserida anda dan pada masa yang sama menjaga berat badan yang sihat. Anda tidak akan mendapat berat badan jika anda mengikuti diet ini pasti kerana makanan yang mengandungi tinggi karbohidrat dihapuskan, jika tidak dikurangkan.

Walaupun tahap trigliserida anda masih normal, anda boleh mengikuti diet ini sekarang untuk mengelakkan masalah di masa depan. Aterosklerosis atau penebalan dinding arteri adalah satu keadaan serius yang perlu diperbetulkan awal. Dengan mengikuti pelan diet ini, anda akan yakin bahawa anda akan sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar