Minggu, 08 November 2015

Nettle Daun: Sejarah dan Manfaat

Nettle Daun: Sejarah dan Manfaat

Dalam mudah, kali lebih perlahan serba daripada yang di mana kita hidup, orang di seluruh dunia telah celik mengenai kuasa penyembuhan tumbuhan seperti daun melukakan hati. Malah, Jelatang telah dimasukkan dalam tulisan-tulisan herba selama berabad-abad. Bagi lima puluh atau enam puluh tahun yang lalu di Amerika Syarikat Jelatang telah berkembang tanpa disedari oleh sungai, telah dikutuk oleh camper yang mendapat ke dalamnya, dan telah disembur dengan racun oleh mereka yang menganggapnya sebagai perosak ditanggung lagi.

Selepas tahun yang diabaikan atau dalam keadaan yang hina, bintang melukakan hati semakin meningkat. Mungkin ia adalah kekecewaan dengan ubat moden atau kos ubat-ubatan yang menghantar banyak menyokong kebijaksanaan purba kuasa penyembuhan tumbuhan. Jelatang merupakan pemain utama pada peringkat ini.

Selama berabad-abad herba telah bersetuju bahawa daun Jelatang adalah diuretik, astringen, galactagogue, hemostatic, dan tonik. Ini senarai yang mengagumkan. Penyelidikan moden adalah mengikat sifat-sifat ini kepada vitamin dan mineral yang banyak dalam daun melukakan hati. Sebagai contoh, herba ini adalah tinggi dalam vitamin K yang membantu darah membeku. Tiada wanita hairan menghampiri bersalin digalakkan minum banyak teh melukakan hati.

Apa yang mungkin sekali telah diluluskan kira sebagai cerita rakyat kini mempunyai penjelasan saintifik. Oleh kerana lebih ditemui tentang hubungan antara vitamin / mineral dan usaha mengurangkan masalah kesihatan biasa, skor daun melukakan hati akan terus meningkat. Ini adalah salah satu herba untuk mengambil melihat lebih dekat, untuk belajar, dan untuk bereksperimen dengan.

Gathering Nettle daun

Jelatang adalah tumbuhan saka berkembang aktif pada musim sejuk dan kembali dengan penuh semangat pada musim bunga. Ia suka kelembapan dan tumbuh riang di mana terdapat air bawah tanah yang banyak: sekitar lubang musim bunga, dengan sungai, berhampiran paip pengairan bocor. Satu pendirian Jelatang boleh mencapai tujuh kaki diberikan keadaan yang sesuai semakin meningkat.

Herba ini dikenali sebagai Jelatang dan untuk sebab yang baik. Melukakan hati itu ditutup dengan duri seperti jarum kecil. Jika anda tidak tahu ini lebih awal, anda boleh berada dalam masalah besar pada akhir hadapan daripada kempen mencari makan. Setiap suntikan jarum sedikit obat rasa pedih ke dalam kulit anda. Rasa pedih boleh terus untuk beberapa ketika.

The makanan ternakan Jelatang bijak memakai seluar panjang, baju berlengan panjang dan sepasang berat sarung tangan. Adakah kurang daripada ini dan anda tidak akan foraj untuk daun melukakan hati lagi!

Gunakan gunting di Jelatang batang, semakin lama dikendalikan, lebih baik. Pastikan jarak sebanyak mungkin antara tumbuhan melukakan hati dan anda. Letakkan mencantas dalam kotak atau beg besar untuk rumah perjalanan.

Menikmati Faedah Nettle daun

Dibiarkan sendiri, Jelatang membuat teh cukup hambar. Well, tambah lemon dan madu dan anda mempunyai beberapa rasa. Berpendapat bahawa air limau panas. Tetapi, anda boleh menambah pelbagai rasa berisi herba seperti pudina, lemon verbena, chamomile, atau bunga oren.

Untuk minuman teh, meletakkan kira-kira 3 sudu herba dalam cawan dan isi dengan air mendidih. Tutup cawan dengan piring atau apa-apa untuk menyimpan panas bru manakala ia berfungsi sihir. Minyak masak, vitamin dan mineral yang dilepaskan ke dalam air panas, meninggalkan mereka sangat diserap untuk anda. Memaniskan rasa jika anda inginkan.

Jika anda mahu minum teh sepanjang hari, menggunakan periuk teh yang besar untuk bru sekali. Minum pada suhu bilik selepas periuk menjadi sejuk. Pemanasan teh selepas bru awal boleh memusnahkan beberapa nilai pemakanan.

Besar, campuran padat boleh dibuat untuk mandi. Dalam Herba dia Tempah Badan Jeanne Rose mencadangkan mandi melukakan hati untuk merangsang kulit dan meningkatkan peredaran darah. Beliau juga mencadangkan ia mungkin membantu dengan artritis. Ini adalah salah satu herba untuk bereksperimen dengan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar